Skip to content

Wpływ na obniżenie ciśnienia krwi w dietetycznym sodzie i dietetycznym podejściu do diety zatrzymującej nadciśnienie (DASH)

2 miesiące ago

118 words

Wpływ składu diety na ciśnienie krwi jest przedmiotem znaczenia dla zdrowia publicznego. Przeanalizowaliśmy wpływ różnych poziomów skażonego sodu, w połączeniu z dietetycznym podejściem do diety z nadciśnieniem (DASH), która jest bogata w warzywa, owoce i niskotłuszczowe produkty mleczne, u osób zi bez nadciśnienia. Metody
W sumie 412 uczestników zostało losowo przydzielonych do spożycia diety kontrolnej typowej dla spożycia w Stanach Zjednoczonych lub diety DASH. W ramach przypisanej diety uczestnicy spożywali pokarmy o wysokim, pośrednim i niskim stężeniu sodu przez 30 kolejnych dni w kolejności losowej.
Wyniki
Zmniejszenie spożycia sodu z poziomu wysokiego do pośredniego obniżyło skurczowe ciśnienie krwi o 2,1 mm Hg (P <0,001) podczas diety kontrolnej io 1,3 mm Hg (P = 0,03) podczas diety DASH. Zmniejszenie spożycia sodu z pośredniego do niskiego poziomu spowodowało dodatkowe zmniejszenie o 4,6 mm Hg podczas diety kontrolnej (P <0,001) i 1,7 mm Hg podczas diety DASH (P <0,01). Skutki działania sodu obserwowano u uczestników zi bez nadciśnienia, u czarnych i innych ras oraz u kobiet i mężczyzn. Dieta DASH wiązała się ze znacznie niższym skurczowym ciśnieniem krwi na każdym poziomie sodu; a różnica była większa w przypadku wysokiego poziomu sodu niż w przypadku niskich. W porównaniu z dietą kontrolną o wysokim stężeniu sodu, dieta DASH o niskim stężeniu sodu doprowadziła do średniego skurczowego ciśnienia krwi, które było niższe o 7,1 mm Hg u uczestników bez nadciśnienia tętniczego i o 11,5 mm Hg niższe u uczestników z nadciśnieniem.
Wnioski
Zmniejszenie spożycia sodu do poziomu poniżej aktualnej rekomendacji 100 mmol dziennie i dieta DASH powodują zarówno niższe ciśnienie krwi, jak i większe efekty w kombinacji niż pojedynczo. Długoterminowe korzyści zdrowotne będą zależeć od zdolności ludzi do długotrwałych zmian w diecie i zwiększonej dostępności żywności o niższej zawartości sodu.
Wprowadzenie
Nadciśnienie dotyka blisko 50 milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych i zwiększa ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.1,2 Ponadto ryzyko to wzrasta wraz z postępującym wzrostem ciśnienia krwi, zaczynając od równomiernego poziomu ciśnienia krwi. 3 Podejścia żywieniowe do zatrzymania Badanie nadciśnienia (DASH) wykazało, że dieta, która podkreśla owoce, warzywa i niskotłuszczowe produkty mleczne, obejmuje całe ziarna, drób, ryby i orzechy, zawiera tylko niewielkie ilości czerwonego mięsa, słodyczy i napojów zawierających cukier i która zawiera zmniejszone ilości całkowitego i nasyconego tłuszczu i cholesterolu obniża ciśnienie krwi zasadniczo zarówno u osób z nadciśnieniem, jak i bez nadciśnienia, w porównaniu z typową dietą w Stanach Zjednoczonych.4 Dieta DASH jest teraz zalecana w wytycznych krajowych.1 5 Badania kliniczne wykazały, że obniżenie zawartości chlorku sodu w typowych dietach w Stanach Zjednoczonych lub w północnej Europie obniża ciśnienie krwi, 6-8 ideliny zalecają zmniejszenie dziennego spożycia sodu do 100 mmol (równoważnik 2,3 g sodu lub 5,8 g chlorku sodu) lub mniej.1
Podjęliśmy tę próbę, aby odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących zapobiegania i leczenia nadciśnienia tętniczego
[więcej w: fala tętna, neurografia, uchyłek dwunastnicy ]
[podobne: wodniak pęcherzyka żółciowego, tętno dziwaczne, wardyński i wspólnicy ]

0 thoughts on “Wpływ na obniżenie ciśnienia krwi w dietetycznym sodzie i dietetycznym podejściu do diety zatrzymującej nadciśnienie (DASH)”

  1. [..] Blog oznaczyl uzycie nastepujacego fragmentu kabiny prysznicowe z hydromasażem[…]