Skip to content

Wpływ na obniżenie ciśnienia krwi w dietetycznym sodzie i dietetycznym podejściu do diety zatrzymującej nadciśnienie (DASH) ad

1 miesiąc ago

530 words

Czy obniżenie poziomu sodu ze średniego spożycia w Stanach Zjednoczonych (około 150 mmol dziennie, co odpowiada 3,5 g sodu lub 8,7 g chlorku sodu) poniżej aktualnie zalecanego górnego limitu 100 mmol na dzień niższego ciśnienie krwi bardziej niż obniżenie poziomu sodu tylko do zalecanego limitu. Postawiliśmy hipotezę, że na podstawie zarówno poziomu ciśnienia krwi w populacjach, jak i średniego spożycia mniejszego niż 60 mmol sodu na dzień 9 oraz danych z niecałkowicie kontrolowanych 10-14 lub 15 badań klinicznych na małą skalę. Czy dieta DASH obniża ciśnienie krwi ponad poziom osiągalny, po prostu zmniejszając spożycie sodu. Jaki jest łączny efekt diety DASH i obniżonego spożycia sodu. Stopień, w jakim obniżenie poziomu sodu, w kontekście typowej diety w Stanach Zjednoczonych i w połączeniu z dietą DASH, obniża ciśnienie krwi u osób bez nadciśnienia tętniczego, jest często dyskutowanym problemem 6-8, który ma kluczowe znaczenie dla zapobiegania nadciśnieniu. Metody
Projekt badania
Badanie było wieloośrodkowym, randomizowanym badaniem porównującym wpływ na ciśnienie krwi trzech poziomów spożycia sodu w dwóch dietach u dorosłych, których ciśnienie krwi przekraczało 120/80 mm Hg, w tym u pacjentów z nadciśnieniem w stopniu (skurczowe ciśnienie krwi od 140 do 159 mm Hg lub rozkurczowe ciśnienie krwi od 90 do 95 mm Hg). Projekt badania, który był prowadzony od września 1997 r. Do listopada 1999 r., Został szczegółowo opisany w innym miejscu.16 Trzy poziomy sodu zostały zdefiniowane jako wysokie (docelowo 150 mmol dziennie przy przyjęciu energii 2100 kcal, co odzwierciedla typową konsumpcja w Stanach Zjednoczonych1), produkt pośredni (docelowy poziom 100 mmol dziennie, odzwierciedlający górny limit obecnych zaleceń krajowych1) i niski (docelowy poziom 50 mmol dziennie, odzwierciedlający poziom, który postawiliśmy hipotezie, może spowodować dodatkowe obniżenie ciśnienia krwi). Dzienne spożycie sodu było proporcjonalne do całkowitego zapotrzebowania energetycznego poszczególnych uczestników, tak więc większe lub bardzo aktywne osoby otrzymywałyby więcej pokarmu, a zatem więcej sodu niż mniejsze lub mniej aktywne osoby.
Obie diety były dietą kontrolną4, typową dla wielu ludzi w Stanach Zjednoczonych, oraz dietą DASH, która podkreśla owoce, warzywa i niskotłuszczowe produkty mleczne; obejmuje pełne ziarna, drób, ryby i orzechy; i zawiera mniejsze ilości czerwonego mięsa, słodyczy i napojów zawierających cukier niż typowa dieta w Stanach Zjednoczonych.4,17 Dieta DASH (pierwotnie określana jako dieta złożona 4) zawiera również mniejsze ilości tłuszczu całkowitego i nasyconego oraz cholesterol i większe ilości potasu, wapnia, magnezu, błonnika pokarmowego i białka niż typowa dieta. [17] Skład substancji odżywczych w diecie obliczono i monitorowano za pomocą analizy chemicznej. Specyficzne wzorce żywieniowe zostały skomponowane w celu osiągnięcia wysokiego, pośredniego i niskiego poziomu sodu zarówno w diecie kontrolnej, jak i DASH. Uczestnikom zapewniono wszystkie posiłki, w tym przekąski i gotowane posiłki. Przeprowadzono testy smaku, aby upewnić się, że dieta była smaczna.
Podczas dwutygodniowego okresu wstępnego uprawnione osoby zjadały dietę o wysokiej zawartości sodu
[więcej w: oligobiopsja, ginekomastia cz 4, rezonans gdynia ]
[więcej w: ropniak pęcherzyka żółciowego, vibin mini ulotka, zioła ojca grzegorza na pasożyty ]

0 thoughts on “Wpływ na obniżenie ciśnienia krwi w dietetycznym sodzie i dietetycznym podejściu do diety zatrzymującej nadciśnienie (DASH) ad”

  1. Jakiś czas temu pewna firma wprowadziła na Polski rynek test na niedoczynność tarczycy