Skip to content

Reklama papierosów i pokrycia magazynowe zagrożeń związanych z paleniem – analiza statystyczna

3 miesiące ago

523 words

W 1988 roku amerykańscy producenci papierosów wydali 3,27 miliarda dolarów na reklamę i promocję papierosów, co stanowi równowartość 100 USD na sekundę. Jedenaście procent tej kwoty, czyli 355 milionów dolarów, zostało przeznaczone na reklamę w czasopismach, dzięki czemu papierosy są drugim najczęściej reklamowanym produktem w tym medium1. Specjaliści od zdrowia i krytycy dziennikarstwa postawili zarzuty, że czasopisma zależne od przychodów z reklam papierosów są mniej prawdopodobne niż inni publikują artykuły dotyczące zagrożeń związanych z paleniem w obawie przed zbankrutowaniem producentów papierosów2; największe obawy w tym względzie odnoszą się do czasopism skierowanych do kobiet.3 4 5 6 Ograniczony zasięg zagrożeń związanych z paleniem może prowadzić do niedoszacowania ryzyka palenia w porównaniu z innymi zagrożeniami dla zdrowia, 7, 8 z niekorzystnymi skutkami palenia tytoniu i zdrowie.2 Literatura pełna jest anegdot o domniemanej reklamowej autocenzurze na temat palenia i jej wpływu na zdrowie.2 Jedynie niewielka część materiału dowodowego obejmowała analizę empiryczną bezpośrednio odnoszącą się do związku między reklamą a praktykami redakcyjnymi.3 4 5, 9, 10 Te analizy miały poważne ograniczenia. Ogólnie rzecz biorąc, polegają na małych próbkach czasopism; żadne z nich nie zawierało wyraźnego badania statystycznej siły związku między reklamą a treścią; żaden z nich nie wyodrębnił związku między reklamą a pokryciem ryzyka związanego z paleniem, kontrolując inne istotne cechy badanych czasopism. W tym artykule przedstawiamy wyniki rygorystycznej analizy statystycznej relacji między reklamą papierosów a publikacją artykułów na temat ryzyka związanego z paleniem.
Metody
Model
Rozważaliśmy dwie hipotezy związane z zależnością czasopism od dochodów z reklamy papierosów i częstotliwości, z jaką publikują artykuły na temat wpływu palenia na zdrowie. W pierwszej części naszej analizy zbadaliśmy, czy akceptacja przez gazet jakiejkolwiek reklamy papierosów w danym roku była negatywnie powiązana z prawdopodobieństwem opublikowania przez czasopismo artykułów na temat palenia i zdrowia w tym roku. W drugim badaniu zbadaliśmy, czy względne uzależnienie czasopisma od dochodów z reklamy papierosów (tj. Proporcja jego przychodów reklamowych pochodzących z reklamy papierosów) było odwrotnie proporcjonalne do zasięgu palenia.
Aby przetestować nasze hipotezy, wymodelowaliśmy prawdopodobieństwo, że czasopismo zaklasyfikuje zdrowotne skutki palenia w danym roku w zależności od uzależnienia czasopisma od reklamy papierosów. Dla obu hipotez zmienna zależna została ustalona na poziomie 1, jeśli dany magazyn opublikował artykuł na temat ryzyka palenia w danym roku i 0, jeśli nie. W przypadku pierwszej hipotezy zależność czasopisma od dochodów z reklamy papierosów została również zamodelowana jako zmienna dychotomiczna, odzwierciedlająca obecność lub brak reklam papierosów w danym czasopiśmie. W przypadku drugiej hipotezy zależność czasopisma od dochodów z reklamy papierosów została wyrażona jako procent jego całkowitych dochodów z reklam, które pochodziły z reklamy papierosów w danym roku.
Prosta regresja uzależnienia czasopism od reklam papierosów i ich palenia może fałszywie przypisać niższy zasięg do przychodów z reklam, gdy zasięg może być określony przez inne cechy czasopism.
[więcej w: wardyński i wspólnicy, rak brodawki vatera, sitagliptyna ]

0 thoughts on “Reklama papierosów i pokrycia magazynowe zagrożeń związanych z paleniem – analiza statystyczna”

Reklama papierosów i pokrycia magazynowe zagrożeń związanych z paleniem – analiza statystyczna

3 miesiące ago

527 words

W 1988 roku amerykańscy producenci papierosów wydali 3,27 miliarda dolarów na reklamę i promocję papierosów, co stanowi równowartość 100 USD na sekundę. Jedenaście procent tej kwoty, czyli 355 milionów dolarów, zostało przeznaczone na reklamę w czasopismach, dzięki czemu papierosy są drugim najczęściej reklamowanym produktem w tym medium1. Specjaliści od zdrowia i krytycy dziennikarstwa postawili zarzuty, że czasopisma zależne od przychodów z reklam papierosów są mniej prawdopodobne niż inni publikują artykuły dotyczące zagrożeń związanych z paleniem w obawie przed zbankrutowaniem producentów papierosów2; największe obawy w tym względzie odnoszą się do czasopism skierowanych do kobiet.3 4 5 6 Ograniczony zasięg zagrożeń związanych z paleniem może prowadzić do niedoszacowania ryzyka palenia w porównaniu z innymi zagrożeniami dla zdrowia, 7, 8 z niekorzystnymi skutkami palenia tytoniu i zdrowie.2 Literatura pełna jest anegdot o domniemanej reklamowej autocenzurze na temat palenia i jej wpływu na zdrowie.2 Jedynie niewielka część materiału dowodowego obejmowała analizę empiryczną bezpośrednio odnoszącą się do związku między reklamą a praktykami redakcyjnymi.3 4 5, 9, 10 Te analizy miały poważne ograniczenia. Ogólnie rzecz biorąc, polegają na małych próbkach czasopism; żadne z nich nie zawierało wyraźnego badania statystycznej siły związku między reklamą a treścią; żaden z nich nie wyodrębnił związku między reklamą a pokryciem ryzyka związanego z paleniem, kontrolując inne istotne cechy badanych czasopism. W tym artykule przedstawiamy wyniki rygorystycznej analizy statystycznej relacji między reklamą papierosów a publikacją artykułów na temat ryzyka związanego z paleniem. Continue reading Reklama papierosów i pokrycia magazynowe zagrożeń związanych z paleniem – analiza statystyczna

0 thoughts on “Reklama papierosów i pokrycia magazynowe zagrożeń związanych z paleniem – analiza statystyczna”