Skip to content

Reklama papierosów i pokrycia magazynowe zagrożeń związanych z paleniem – analiza statystyczna ad 6

3 miesiące ago

655 words

Zbadaliśmy to pytanie, opracowując dodatkowy model, aby przetestować hipotezę, że dochody z reklamy papierosów spadają w rok po opublikowaniu artykułu na temat zagrożeń związanych z paleniem. Wyniki zwykłej regresji metodą najmniejszych kwadratów potwierdziły tę hipotezę, ale związek ten nie był znaczący w przypadku modelu efektów stałych, najbardziej restrykcyjnego sformułowania statystycznego. Nie możemy zatem wykluczyć, że możemy obserwować powtarzające się co roku skutki magazynów, a także, lub zamiast, utraty reklam papierosów w czasopismach w roku po tym, gdy obejmują one zagrożenie związane z paleniem. Jeśli główna relacja udokumentowana w tym badaniu jest przyczynowa – to znaczy, jeśli zależność od dochodów z reklamy papierosów spowodowała, że czasopisma ograniczyły zasięg palenia i zdrowia – można by założyć, że odwrócenie tej zależności, poprzez zakaz reklamy wyrobów tytoniowych, na przykład zakończyłby lub przynajmniej znacznie złagodziłby ograniczenie zakresu palenia i zdrowia. Takie założenie jest jednak problematyczne. Producenci papierosów stali się ogromnymi konglomeratami, zwłaszcza od połowy lat 80-tych. Niedawno opublikowana literatura na temat zjawiska cenzury opisuje przypadki, w których media rzekomo ograniczyły dyskusję o paleniu papierosów ze strachu przed utratą wpływów z reklam produktów niezawierających tytoniu z konglomeratów produkujących papierosy. 14 Obawy te mogły zostać spotęgowane przez RJR / Anulowanie Nabisco w 1988 roku z rocznym kontraktem w wysokości 80 milionów dolarów z Saatchi i Saatchi na reklamę produktów spożywczych, po tym jak agencja przygotowała reklamy reklamujące zakaz palenia dla innego klienta, Northwest Airlines.
Od czasu objętego tym badaniem wydaje się, że media podniosły kwestie związane z tytoniem, a także kwestie społeczne. W tym samym czasie zasięg rozszerzył się, nastąpił spadek reklamy papierosów w czasopismach skierowanych do czytelników umysłowych; względny udział reklamy papierosów znacznie wzrósł w czasopismach adresowanych do czytelników pracujących z czytaniem w kręgach i wśród czytelników o przewadze mniejszości 16, 17. Czy istnieje powiązanie, inne niż czasowe, pomiędzy rozszerzonym zasięgiem a redystrybucją reklamodawców. nieznany. Jest jednak z pewnością prawdopodobne, że zmiana w reklamie była motywowana przede wszystkim decyzją producentów papierosów, by kierować ją do mniejszości i pracowników fizycznych, aby mogli utrzymać, a nawet rozszerzyć swój rynek wewnętrzny.
Wobec braku sensownych alternatywnych hipotez, nasze badanie dostarcza mocnych statystycznych dowodów na konwencjonalną mądrość, że reklama papierosów w amerykańskich magazynach jest związana z ograniczonym zasięgiem zagrożeń związanych z paleniem. Implikacje dla integralności dziennikarstwa są oczywiste. 19 20 21 Mniej oczywiste były implikacje dla zdrowia publicznego. Amerykanie zasadniczo nie doceniają niebezpieczeństw związanych z paleniem w porównaniu z innymi zagrożeniami dla zdrowia. 7, 8 Jeśli media bombardują publiczność przerażającymi historiami o zagrożeniach dla zdrowia, poczynając od toksycznych wysypisk po używanie Alara na jabłkach, i nie zgadzając się na palenie papierosów pozycji w konstelacji ryzyk, społeczeństwo będzie mylić ważne z trywialnym Ludzie, którzy mogliby nie palić, gdyby pełne i wyważone informacje na temat ryzyka związanego z paleniem były dostępne, będą nadal palić. Unikalne cierpienie i przedwczesna śmierć są nieuniknionymi konsekwencjami.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Obsługiwane przez dotację (R01-DA04091) od National Institute on Drug Abuse.
Wcześniejsza wersja tego artykułu została przedstawiona na VII Światowej Konferencji na temat tytoniu i zdrowia, Perth, Australia, 1-5 kwietnia 1990 r.
Jesteśmy wdzięczni Jennifer Kirscht, Jamesowi Davisowi i Willardowi Manningowi za pomoc w analizie danych oraz Laurie Flinchbaugh, Williamowi Foxcroftowi, Johnowi Grasse, Elizabeth Lowe, Williamowi McCaughrinowi i Robinowi Speisowi za inne badania naukowe.
Author Affiliations
Ze Szkoły Zdrowia Publicznego, University of Michigan, Ann Arbor. Zwróć się z prośbą o przedruk do Dr. Warnera w Departamencie Polityki i Administracji Zdrowia Publicznego, School of Public Health, University of Michigan, 1420 Washington Heights, Ann Arbor, MI 48109-2029.

[przypisy: avamys ulotka, ropniak pęcherzyka żółciowego, sitagliptyna ]

0 thoughts on “Reklama papierosów i pokrycia magazynowe zagrożeń związanych z paleniem – analiza statystyczna ad 6”

  1. [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: najlepsza dieta pudełkowa[…]